Passat, Franse marktleider voor beeldondersteunde verkoop, zoekt en ontwikkelt innoverende en onuitgegeven producten waarvan het samen met de groothandel de verkoop verzorgt. Met behulp van een videoapparaat (in totaal zijn er 4.700 video's geïnstalleerd) wordt elk product op het verkooppunt gedemonstreerd en onder de aandacht gebracht. De producten zijn ondergebracht in vijf categorieën:- onderhoud en koken (25% van de omzet): het merk Durandal (kookgerei) en Liseré Vert (huishoudartikelen, borstels en onderhoud);- verfraaiing van het huis (22%): Passat Outillage (handgereedschap en accessoires voor boorapparaten) en Moove'n Fix (accessoires voor de badkamer);- tuinieren (27%): Passat Outillage;- creatief (17%): het merk Blopens; - fitness en schoonheid (9%): het merk Actiforme.Passat verkoopt zijn producten via de volgende distributiekanalen: grootwinkelbedrijf (85% van de omzet, voornamelijk in grote supermarkten en bouwmarkten), groothandel (4%), postorderbedrijven (45%) en export (6%).