Emme is opgericht in 1994 en geeft multimedia uit op het gebied van onderwijs, cultuur en praktische onderwerpen. Het concern is actief op drie terreinen die elkaar aanvullen: productie-coproductie (40% van de omzet), licenties (45%) en distributie (15%).De omzet per productlijn is als volgt verdeeld: - onderwijs (45%): taalcursussen (English+), educatieve ondersteuning (van lagere school tot eindexamen middelbare school) en educatieve spelletjes (i.v.m. wereldoriëntatie en het leerproces);- praktische onderwerpen (27%): wijnencyclopedie, beurs, wegenkaarten, tuin, enz.;- cultuur (18%): populair-culturele werken, titels over grote musea (van 'le Grand Louvre' werden 200.000 exemplaren verkocht), titels over beschavingen, historische onderwerpen, biografieën of onderwerpen van algemene aard;- compilaties (10%).In 2000 lanceerde het concern de reeks Top Label, een goedkope reeks met meer dan 100 titels.Emme exploiteert een catalogus van meer dan 675 titels op CD en DVD-ROM.Geografisch is de omzet als volgt verdeeld: Frankrijk (42%), Verenigd Koninkrijk (21%), Benelux (18%), rest van Europa (11%), Verenigde Staten (4%) en overig (4%).